tisdag 1 december 2009

Man tager vad man haver


Vissa saker går ju helt enkelt inte att plocka undan bara för att julsakerna tar över hemmet!
En del prylar blir utbytta och hamnar i något skåp på obestämbar tid, men vissa favoritgrejor tycker jag är lika vackra året runt. Kanske inte så stämningsfulla så här i adventstid, dock. Jag brukar fixa till dem med lite julprydnader, "årstidsanpassa" dem så att säga.
Mina vita favoritlyktor har fått några glasänglar att glittra i. Runt ljusen har jag lindat lite pärlgirlanger och änglahår. Änglahåret är gjort av glasfiber, så det är ju brandsäkert och bra! Den lilla växten (hjärtan på tråd) har fått några dekorationspärlor för att också bli julfin.
En liten ljusslinga med 20 ljus, några små silverstjärnor och ett par små dekorationsfåglar. Det var allt som behövdes för att min hoya på båge skulle kännas rätt i advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar