söndag 29 november 2009

Hyacinter i snö


Finns det något ljuvligare än doften av hyacinter? Jag kan inte komma på något just nu i alla fall...
Jag tog sju vita hyacinter, petade och sköljde bort all jord från rötterna och trädde sedan upp lökarna på elefanttråd. Då kunde jag placera dem som jag ville ha dem på min bricka.
Den roligaste juldekorationen hittills i år är utan tvekan den konstgjorda snön som ligger runt rötterna! En liten plåtburk som innehöll några matskedar vitt pulver... Det pulvret hälldes i en plastbunke och blandades med vatten. Det svällde och svällde och efter en liten stund hade vi nästan 10 l snö. Väldigt fascinerande för både barn och vuxna! Den ser ut och känns nästan som riktig snö och när den börjar torka till kan man bara sprya med vatten så håller den sig ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar